نوشته شده توسط : سعید

 

گل زعفران از سه قسمت تشکیل شده است: رشته های سرخ رنگ زعفران ،پرچم های زرد و گلبرگهای بنفش.  کلاله ها و پرچم ها در مرکز گل قرار دارند.  هر گل زعفران دارای ۳ عدد پرچم و ۳ کلاله زعفران است.

 

پس از برداشت گلهای زعفران ، کلاله های سرخ زعفران برای تهیه انواع مختلف زعفران (نگین ، سرگل ، پوشال و…) خشک می شوند.  گلبرگهای گل زعفران هم برای مصارف دیگر استفاده می شود.  پرچم های زرد رنگ نیز پس از خشک شدن و پاک شدن با خواص وکاربرد های متنوعی که دارند در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار میگیرند.

پس ازجداکردن پرچم ها از گل وخشک کردن آن هامرحله ی پاک کردن پرچم هافرامیرسد که باید ناخالصی ها و گلبرگهای مخلوط شده با پرچم هاگرفته شود که مرحله بسیار دشواری است.

ارتباط با ایجان زعفران 09122386171

برای تمیز کردن هر کیلوگرم پرچم زعفران دو یا سه نیروی کار لازم است و تمیز کردن فقط یک کیلوگرم ازپرچم زعفران ممکن است دو تا سه روز طول بکشد.  پاک کردن گل زعفران یک کار زمان بر است و به حوصله و دقت زیادی نیاز دارد.

در بین پرچم ها مقداری گرده ی پرچم زعفران وجود دارد که با الک کردن می توان ان را از پرچم جدا کرد.  این گرده هم دارای خواصی مشابه پرچم است و کاربردهای بسیاری دارد.  تولیدکنندگان زعفران معتقدند که کاربرد گرده زعفران بسیار بیشتر ازخود پرچم زعفران است و به طور جداگانه فروخته می شود.

خرید پرچم زعفران فروش پرچم زعفران در تهران

در سالهای قبل که مردم از خواص پرچم زعفران و نحوه استفاده از آن آگاهی نداشتند و از کاربرد های آن ابی اطلاع بودند، آن را استفاده نمی کردند و دور می ریختند.اما امروزه این محصول جایگاه ویژه ای در بین ادویه ها پیداکرده است و کاربرد های فراوانی دارد.

 

از آنجا که پرچم های زعفران در کنار کلاله های سرخ زعفران قرار می گیرند ، پرچم های زرد رنگ نیز خواص ورایحه زعفران دارند.  به همین دلیل از پرچم زعفران نیز به جای زعفران در مواد غذایی استفاده می شود و خرید پرچم زعفران بسیار به صرفه است.

 

فرآیند جداسازی پرچم زعفران هم مانند کلاله های زعفران بسیار زمان بر است و به انرژی زیادی نیاز دارد.  این کارهم با دست هم انجام می شود.

پرچم زعفران هم مانند زعفران حاوی ترکیبات مختلفی مانند کروسین وآنتی اکسیدان ها است. پرچم زعفران  همچنین حاوی مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای سلامتی انسان ضروری است.

پرچم زعفران همچنین به عنوان یک رنگ طبیعی در شیرینی پزی و بستنی استفاده می شودو قیمت آن بسیار پایین تر از زعفران است.

این ماده حاوی ترکیباتی مانند کروسین است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است که به طور گسترده در پیشگیری و درمان تومورهای سرطانی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران – خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران

پرچم زعفران جایگزین مناسبی برای گلرنگ زعفران است و از خواص بیشتری نسبت به گلرنگ برخوردار است.  شما می توانید به جای استفاده از رنگ های شیمیایی ، که برای بدن بسیارمضر هستند و همچنین گلرنگ، از پرچم زعفران برای رنگ آمیزی مواد غذایی استفاده کنید.  اگرچه خاصیت پرچم زعفران به اندازه زعفران نیست اما خواص و رنگدهی آن نزدیک به زعفران است و از رنگهای شیمیایی و گلرنگ بهتر است.

 

کاربرد پرچم زعفران چیست؟

پرچم زعفران در صنعت داروسازی بسیار مورد استفاده قرار گرفته میگیرد.

قیمت خرید عمده پرچم زعفران بسیار پایین تر از گلرنگ است .  بنابراین توجه هارا به خود جلب کرده است و در بسیاری از صنایع غذایی مانند تولید کالباس ، در شیرینی پزی مانند تهیه پودر کیک ، در داروسازی برای داروهای ضد افسردگی ، در نساجی مانند رنگرزی پارچه های ابریشمی ، در تولید مشروبات الکلی و  نوشیدنیهای غیرالکلی به عنوان یک طعم دهنده طبیعی و در صنایع لبنی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این محصول همچنین در ماسک های زیبایی خانگی برای پوست و مو استفاده می شود.  بسیاری از خانم ها برای تقویت موهای خود از حنا استفاده می کنند وپرچم زعفران را با آن ترکیب می کنند واین ترکیب باعث خوشرنگ ترو زیباتر شدن موها میشود.

خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران – خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران

تولیدکنندگان لوازم آرایشی وبهداشتی نیز در تولید انواع کرم ، ماسک ، شامپو و صابون و سایر محصولات مراقبتی و درمانی از پرچم زعفران استفاده می کنند.

 

پرچم زعفران در صنعت پزشکی چه کاربردهایی دارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، پرچم زعفران در صنعت داروسازی نیز استفاده می شود.  مطالعات نشان داده است که این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی ، ضد سرطانی و ضد التهابی دارد و می تواند به عنوان یک ماده ضد سرطان به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد. پرچم زعفران با خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در ساخت داروهای سرطان استفاده می شود.

 

پرچم زعفران خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می دهد و همچنین میزان پروتئین هایی را که عامل اصلی سرطان هستند را کاهش می دهد و شروع و پیشرفت بیماری را بسیار کندترمیکند. پرچم زعفران با جلوگیری از تکثیر سلولهای سرطانی و اثر ضد التهابی ، نقش ضد سرطان ایفا می کند.

پرچم زعفران می تواند کبد را تصفیه و تقویت کند و همچنین از شیوع سرطان سینه و سایر سرطان ها در بدن جلوگیری می کند.

سرطان کبد پنجمین سرطان شایع در جهان و سومین عامل مرگ و میر در بیماران سرطانی است.

تحقیقات نشان می دهد که زعفران وپرچم زعفران در پیشگیری از سرطان کبد تأثیر چشمگیری دارد.

خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران – خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران

پرچم زعفران از سلولهای مغزی محافظت می کند

یک مطالعه جدید توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه آلبرتا در ایالات متحده نشان داد که کروسین موجود در زعفران و پرچم زعفران می تواند سلولهای مغزی را از بیماری ها و التهاب عصبی محافظت کند

همچنین این ماده در محافظت از سلول های مغز تأثیر محافظتی مهمی بر این سلول ها دارد و در واقع می تواند از آسیب دیدن سلول های سازنده غلاف میلین جلوگیری کند.

کروسین تأثیر بسیار خوبی در پیشگیری و درمان بیماریهای التهابی و مزمن مغز دارد و در داروهای افسردگی نیز استفاده می شود.

ارتباط با ایجان زعفران 09122386171

همچنین از کروسین مورد استفاده درپرچم زعفران در صنایع دارویی و پزشکی برای معالجه بیماری آلزایمر و بهبود حافظه ، درمان کم بینایی و سایر بیماری های چشمی به ویژه در افراد سالخورده استفاده می شود.

کروسین موجود در زعفران در افزایش رشد سلول ها و ترمیم سلول ها نیز مؤثر است.

خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران – خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران

استفاده از پرچم زعفران در صنعت رنگرزی

از سالها پیش تاکنون ، از پرچم زعفران یا زعفران به عنوان رنگ در صنعت رنگرزی استفاده شده است.  از پرچم زعفران نیز برای رنگ آمیزی نخ در قالی بافی یا ساخت و رنگ آمیزی صنایع دستی و وسایل تزئینی و سوغاتی استفاده می شود.  نقاشان و هنرمندان همچنین از رنگ پرچم زعفران در نقاشی استفاده می کنند که بسیار با دوام است.

این صنایع دستی ، فرش و نقاشی هایی که از رنگ زعفران یا پرچم زعفران برای رنگ آمیزی آنها به عنوان یک رنگ طبیعی استفاده می شود بسیار گران هستند.

پرچم زعفران به دو طریق خشک می شود.  راه اول این است که هنگام جدا کردن کلاله های زعفران ، پرچم هاهم هم زمان جدا و خشک می شوند.  راه دوم .خشک کردن گلهای زعفران و سپس جدا کردن گلهای زعفران است زیرا گلها بسیار حساس هستند و طول عمر کوتاهی دارند و ممکن است خراب شوند.

از آنجا که این کار با دست انجام می شود ، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد.  فرآیند خشک شدن پرچم زعفران به دو روش انجام می شود ، یا توسط ماشین های اتوماتیک یا خشک شدن آنها بصورت سنتی انجام می شود.

خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران – خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران

 

خرید عمده ی پرچم زعفران از کجا میسر است؟

شرکت  ایجان زعفران به عنوان عرضه کننده ی پرچم زعفران همواره پذیرای سفارش شما در مقادیر زیاد است.  می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

ارتباط با ما: ۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

ارتباط با ایجان زعفران 09122386171

در شرکت ایجان زعفران ، ما برای فراهم کردن محصولات خود نگرانی نداریم و سفارش شما هرچقدرباشد ، قادر به عرضه ی آن حتی در مقادیر زیاد هستیم.  ما همیشه و در تمام فصول به پرچم زعفران دسترسی داریم.

 

قیمت خرید عمده پرچم زعفران چقدر است؟

یکی از مهمترین معیارهایی که مورد توجه خریداران پرچم زعفران قرار گرفته است ، قیمت مناسب این محصول است. پرچم زعفران با قیمتی بسیار پایین تر از زعفران در سبد خرید بسیاری از خانواده ها و رستوران ها قرار دارد.

 

از ابتدا تاکنون شرکت ایجان زعفران همیشه عادلانه ترین قیمت رابرای محصولات خود، چه برای فروش عمده ی پرچم زعفران و چه برای زعفران در نظر گرفته است و همواره سعی در فروش عمده ی پرچم زعفران با کمترین سود دارد.

برای اطلاع از قیمت دقیق روزو خرید عمده پرچم زعفران با ما تماس بگیرید.۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

 

خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران – خرید پرچم زعفران – فروش پرچم زعفران

 

بسته بندی پرچم زعفران چگونه است؟

فروش عمده پرچم زعفران اغلب به صورت فله است و شرکت ایجان زعفران که عرضه کننده ی پرچم زعفران در مقادیر زیاد است ، اغلب پرچم های زعفران را فله ای به فروش میرساند ، اما اگرمایلیداین محصول را در بسته بندی های کوچک (خرده فروشی) سفارش دهید ،سفارش شما در بسته بندی های کوچک آماده وبه شما تقدیم میشود.

 

از آنجا که زعفران انواع مختلفی دارد ، انواع مختلف پرچم زعفران نیز وجود دارد.  دو نوع پرچم زعفران وجود دارد.  نوع اول پوشالی است که در ابتدای فصل زعفران جمع آوری و فروخته می شود ودارای قسمت های سیاه یا سفید رنگ در انتهای پرچم است. نوع دوم آن برنجی است که در پایان فصل و پس از خشک و تمیز کردن پرچم های زعفران عرضه می شود. هر دونوع پرچم زعفران در شرکت ایجان زعفران موجود بوده و قابل سفارش میباشد.

چگونه پرچم زعفران را نگه داریم؟

بهترین زمان استفاده ی پرچم زعفران هم مانند زعفران ۲ سال اول بعد از تولید آن است ونباید کهنه و مانده ی سا لهای قبل باشد.  بعد از گذشت دو سال ، خواص پرچم زعفران به تدریج از بین می رود و دیگر حاوی خواصی که  روز اول داشت، نیست.  در نتیجه بهتر است در دو سال اول پس از خشک کردن از آن استفاده شود.

بعد از گذشت ۲ سال علاوه بر خاصیت پرچم زعفران ، از عطر و قدرت رنگدهی آن نیز کاسته می شود.

بهتر است پرچم های زعفران را در ظرف دربسته ی ترجیحا شیشه ای نگه دارید که راه ورود هوا و رطوبت را نداشته باشد.




:: بازدید از این مطلب : 2397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: