زعفران قائنات
نوشته شده توسط : سعید

(بهترین زعفران دنیا)

زعفران اصیل ایرانی از جمله بهترین و با کیفیت­ترین زعفران­های دنیا است. ایران به جهت شرایط اقلیمی و آب و هوایی بزرگترین تولید کننده زعفران دنیاست. کاشت زعفران در مناطق گرمسیری و معتدل که تابستان های گرم و خشک  زمستان ملایمی دارد نتایج مثمر ثمری به همراه دارد. در گذشته ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده زعفران دنیا محسوب می­شده است. اما امروزه رقبای جدید به خود دیده است.

در سال های اخیر کشورهایی نظیر افغانستان، هند، پاکستان و مراکش به پرورش و بهره برداری از این گیاه با ارزش پرداخته اند. زعفران ای جان  همواره سعی کرده با تحقیقات گسترده در حوزه این گیاه با ارزش، بهترین و باکیفیت ترین نوع زعفران را از مزارع مناطق قائنات، سرایان، فردوس و بیرجند برای جلب رضایت مشتری تامین کند.

(خواص زعفران)

امروزه دانشمندان به دستاوردهای سحرانگیزی در حوزه زعفران رسیدند. آنها دریافتند زعفران علاوه بر مصارف صنایع غذایی می­تواند مصارف دارویی نیز داشته باشد. از جمله خواص دارویی زعفران می­توان در حوزه بهبود عملکرد سیستم گوارشی، بهبود ریتم منظم خواب، تقویت و بهبود سیستم قلبی و عروقی بدن، افزایش متابولیسم و تناسب اندام اشاره کرد. محققان توصیه کردند سالمندان روزانه از دم کرده زعفران و دارچین برای جلوگیری از بیماری­های چشمی، اضافه وزن و دیابت استفاده کنند. ای جان همواره تلاش کرده با تامین زعفران خالص و ارگانیک در صنایع غذایی و دارویی به عنوان یک برند نام آشنا در حوزه محصولات ارگانیک شناخته شود.

قیمت زعفران قائنات

زعفران قائنات به دلیل کیفیت برتر در بین زعفران­های ایرانی و البته جهانی از بالاتری قیمت برخوردار است. زعفران ای جان به دلیل تامین زعفران اصیل ایرانی از زمین زراعی مناطق قائنات و فردوس و ارائه حداقل قیمت توانسته سهم بزرگی از بازار داخل و خارج را به خود اختصاص دهد و همواره تلاش بر این داشته تا با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت از جمله برترین تامین کنندگان کشور باشد.

قیمت زعفران ای جان در مقایسه با قیمت زعفران قائنات از نرخ کمتری برخوردار است به دلیل اینکه گروه شرکت­های ای جان به طور مستقیم این گیاه را از مزارع برداشت می کند و کلیه فرایندهای نهایی تحت نظارت مستقیم کارشناسان ما انجام می­شود.

پوشال:

یکی دیگر از انواع زعفران، زعفران پوشال نامیده می­شود.

برای بدست آوردن گونه زعفران پوشال کشاورزان در قسمت انتهایی زعفرانهایی که بهم متصل هستند به میزان ۱ الی ۴ میلی متر خامه باقی می گذارند و در نهایت زعفران پوشال بدست می­آید. از مشخصات زعفران پوشال هم می­توان از کلاله قرمز رنگ و درشت و تارهای بلند متصل بهم به همراه مقداری زردی یا خامه زعفران نام برد. زعفران پوشال از مرغوب­ترین زعفران­های موجود در بازار است که قدرت رنگ دهی فوق العاده­ای دارد. قدرت رنگ دهی زعفران پوشال ۱۹۰ است.

یکی از دلایل عمده محبوبیت زعفران پوشال خالص بودن آن است زیرا به دلیل کامل بودن زعفران پوشال از قسمت کلاله­ی قرمز رنگ تا قسمت زرد رنگ انتهای آن امکان تقلب در آن وجود ندارد.

دسته:

اولین محصول بدست آمده از زعفران، زعفران دسته یا دخترپیچ است که متداول­ترین روش خرید و فروش زعفران بین کشاورزان و تولید کنندگان است. زعفران دسته، شکل کامل زعفران را نمایش می­دهد که از کلاله قرمز رنگ تا انتهای سفیدی ریشه را دارا می­باشد. زعفران دسته یا دخترپیچ طبیعی­ترین دسته بندی موجود در بازار است که هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است. برای دسته بندی زعفران دسته، تارهای کامل زعفران را روی یکدیگر قرار می­دهند که به شکل یک دسته در می­آید و در نهایت آن را از قسمت مرکزی به کمک نخ یا تارهای زعفران می­بندند و آن را به همان شکل خشک می­کنند. از زعفران دسته یا دخترپیچ برای تهیه زعفران نگین سرگل و پوشال استفاده می­کنند.

نگین:

بهترین نوع زعفران که بالاترین کیفیت و قدرت رنگ دهی را دارا می­باشد زعفران نگین است. برای زعفران نگین کشاورزان قسمت کلاله قرمز رنگ و درشت زعفران را که قسمت انتهایی تارهای زعفران به هم متصل است و هیچگونه زردی (خامه یا قسمت زرد رنگ ندارد) را از هم جدا می­کنند. در دسته بندی زعفران نگین کلاله­های بسیار بلندتری دیده می­شود که قسمت نوک کلاله بسیار حجیم­تر و ضخیم­تر هستند به این نوع از زعفران نگین، زعفران سوپر نگین می­گویند که گرانبها و فاخرترین نوع زعفران است. بطور کلی قدرت رنگ دهی زعفران نگین بین ۲۳۰ تا ۲۷۰ است.

سرگل:

در تقسیم بندی­های زعفران، بعد از زعفران نگین بهترین نوع زعفران، سرگل است که دارای قدرت رنگ دهی بالایی می­باشد. برای بدست آوردن زعفران سرگل کشاورزان کلاله­ی درشت و قرمز رنگ زعفران را که جدا از هم هستند و قسمت انتهایی آنها به هم متصل نیستند را در یک دسته بندی قرار می­دهند که به آن زعفران سرگل می­گویند. زعفران سرگل هم مانند زعفران نگین هیچگونه زردی یا خامه ندارد و تفاوت این دو در اندازه کلاله­ی آنها است. زعفران سرگل حدود ۳ الی ۴ میلی­متر از زعفران نگین کوتاه تر است. زعفران سرگل از قدرت رنگ دهی فوق العاده­ای برخوردار است که بین ۲۳۰ تا ۲۱۰ است. کارشناسان زعفران سرگل را از نظر ضخامت ،طول، نرمی و شکستگی به دو دسته : سرگل ممتاز و سرگل سوپر ممتاز تقسیم بندی می­کنند.




:: بازدید از این مطلب : 2075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: